Nõuanded koduse treeninguga alustamiseks

Oleks mul rohkem aega, küll ma siis kodus treeniks! Küllap ongi just ajapuudus põhiliseks ettekäändeks, miks treeningust viilida. Aga nüüd, kus kodus tuleb veeta päevi ja nädalaid, ei ole enam ühtegi toanurka, kuhu taolise vabanduse pärast peitu pugeda.

Mida on treeningu alustamiseks vaja?

Ilmtingimata ei ole tarvis siseratast või lõuatõmbamise kangi, piisab ka ruutmeetrisest pinnast ja oma keharaskusest. Kui on aga vajadus treeningvahendite järele, siis alustamiseks sobivad:

  • matt

  • hantlid

  • hüppenöör

  • võimlemispall

  • kummilint


Riietuse osas vali midagi mugavat, et oleks mõnus liikuda ja venitusi teha. Kui kapis aga midagi muud peale väljaveninud põlvedega dressipükste kätte ei juhtu, siis kiika Astri e-poodi ja vali sobivad spordiriided välja.

Nõuanded koduse treeninguga alustamiseks


Mis sind motiveerib liikuma?

Kujutle endale ette, millised muutused sinu elustiilis ja kehas toimuvad, kui regulaarselt treenid, ja pane need enda jaoks kirja (parem uni, hea meeleolu ja vaimne tervis, kergem enesetunne, ergas mõttetegevus, kaela- ja seljavaludest vabanemine, rohkem võhma ja vastupidavust jne).

Lisaks võid mõelda, milles sa sooviksid paremaks saada - mida sa sooviksid paremini teha. Näiteks soovid paremat füüsilist vormi, et saavutada kõrgem energiatase ja produktiivsus tööasjades, või soovid treenida võhma, et ka aastakümnete pärast jõuaksid oma lastelastega sammu pidada?


Eesmärgid

Alustada tuleks rahulikult, leida enda jaoks mõistlikud eesmärgid. See ei pea olema „suveks 10 kg kergem“. Hinda oma praegust füüsilist vormi, ole realistlik ja sea jõukohased eesmärgid.

Mõtle ka läbi, kui mitu korda nädalas saaksid selle nimel treenida. Ära ole endaga liiga karm, kui oled seadnud eesmärgi stiilis “5 korda nädalas 60 min kardiotreeningut” siis võid esimeste päevadega hüppenööri voodi alla lennutada.

Nõuanded koduse treeninguga alustamiseks


Miks on vaja plaani?

Plaan aitab sul eesmärke silme ees hoida. Veel parem on, kui see on välja kirjutatud või prinditud. Või pane treening oma päevaplaani kirja, nii nagu teised tähtsad asjad, mida kalendrisse märgid. Trenn kahel päeval nädalas on algajale kindla peale parem kui mitte midagi. Kui aga mõnikord ei ole aega, et tavapärast treeningut teha, siis tee lühemalt, kasvõi 10-15 min.


Milliseid harjutusi teha?

Et sinu treening oleks võimalikult efektiivne, siis tee harjutusi, mis treenivad tervet keha ja haaravad töösse võimalikult palju lihasgruppe - kükid, väljaasted, kätekõverdused, kõhulihased, jooga venitused. Kõige lihtsam ongi teha harjutusi oma keharaskusega, nii põletad kaloreid ja treenid vastupidavust.

Lisaks olgu treeningkava vahelduv, et ei tekiks tüdimust. Lisa oma kavasse nii aeroobseid kui ka lihastreeninguid, vaheldus on oluline keha arendamiseks.

Ja ole enda vastu leebe. Kui olid 15 aastat tagasi klassi parim rahvastepallimängija, ei pruugi su võhm olla aastate jooksul säilinud.

Nõuanded koduse treeninguga alustamiseks


Appi tulevad ka erinevad e-treeningu võimalused, näiteks MyFitness avas treeningkeskkonna NETFIT, kus on võimalus spordiklubi treenerite juhendamisel teha kodus erinevaid treeningstiile erivate raskusastmetega. Või populaarsed Les Mills kontsepttreeningud, mis on nüüd saadaval ka veebis.

Joogatajatele võiks sobida üdini positiivne ja inspireeriv Yoga with Adriene. Kes aga eelistab eestikeelset juhendamist, siis Kristi Kass (joogatartu) on valmis teinud erineva pikkuse ja variatsiooniga joogavideosid.

Need on vaid üksikud näited. Võimalusi on meeletult, uuri ja küsi sõpradelt nõu.

Nõuanded koduse treeninguga alustamiseks


Kokkuvõtteks


Tee treeningplaan - pane paika, mis päevadel ja kuidas kavatsed trenni teha ja kui kaua.

Vali trennipäevad - vahet pole, kas 2 või 4 korda nädalas, pane need paika.

Leia oma säde - kas harjutused, mida teed, meeldivad ja sobivad sulle?

Otsi vaheldust - muuda treeningkava ja harjutusi.

Ole järjepidev - siis on näha ka tulemusi.

Esita väljakutse - kas kahe nädala möödudes neid samu harjutusi tehes ikka higistad ja tunned pingutust?

Anna aega - uute harjumuste omandamine võtab aega.

Võta aega taastumiseks ja puhkamiseks - nii saavad tehtud harjutused kehas salamisi toimida. Ära unusta ka tervislikku toitumist ning vee joomist.

Huvitavat lugemist