Kuidas häid tootefotosid teha?

Kas heade tootefotode tegemiseks peab palkama profifotograafi? 

Kindlasti mitte! Mõnda nippi ja põhitõde teades on võimalik ise oma toodetest sellised pildid teha, mis lausa kutsuvad ostma.

Sul ei ole vaja stuudiot ega isegi mitte profikaamerat, ka omaenda mobiiltelefoniga saad asjad aetud.

Kõige olulisem on kinni pidada neljast hea tootefoto põhireeglist:

1) taust on selge ja puhas;

2) toode on fookuses;

3) pilt on kvaliteetne ja valgust piisavalt;

4) pilt näitab toodet selle parimast küljest.

Vaatame neid reegleid lähemalt.

Selge ja puhas taust

Sa müüd ju toodet, mitte oma elutuba, eks ole! Hoolitse selle eest, et pildi taust oleks puhas ja pigem ühevärviline. See ei pea olema valge, kui just e-poe keskkond seda eraldi ei palu. 

Kui kasutad ühe toote juures mitut pilti, siis oleks hea, kui esimesel neist oleks heledam, kolavaba ja minimalistlik taust. See aitab hoida kogu müügikeskkonda ühtlase ja atraktiivsena. Kirju taust on väsitav ega aita müüginumbritele kaasa.

Aseta ese näiteks valge seina ette heleda laua peale. Pildi põhjana võid kasutada ka heledamat ühevärvilist kangast. 

Kuidas häid tootefotosid teha?
 Hea tootefoto. Fookus on paigas, bränding näha, valgus ja kvaliteet on head.

Toode olgu fookuses

Hea tootefoto fookuses on toode!

Kõlab loogiliselt, aga kui lisada pildile liiga palju meeleolu loovaid rekvisiite, võib pildi staar nende sisse ära kaduda.

Meeleolu loomiseks on olenevalt toote suurusest täiesti okei lisada pildile roheline taim või värviline tass. Kui sa pole kindel, et oskad rekvisiite niimoodi pildile sättida, et toode saab enim tähelepanu, siis soovitame tagasihoidlikku joont hoida. Minimalism on hea tootefoto alus.

Rekvisiite kasutades veendu, et just need esemed ja värvid annavad kõige paremini sinu toodet edasi. Ära unusta, et ka fotokeel on tähtis osa brändingust. 

Kuidas häid tootefotosid teha?
 Hea näide. Taustana on kasutatud ühevärvilist kangast, lisatud on üks rekvisiit. Toode on fookuses, kõik toimib. 

Kuidas häid tootefotosid teha?
 Hea näide. Kasutatud on rekvisiite, mis sobivad pildile ja tekitavad hea meeleolu. 

Kuidas häid tootefotosid teha?
 Halb näide. Pildil on liiga palju rekvisiite, toode ei ole esile tõstetud.

Pilt on kvaliteetne ja valgust piisavalt

Nagu alguses ütlesime, pole vaja stuudiosse tooteid pildistama minna, piisab heast mobiiltelefonist ja loomulikust valgusest.

Muidugi ei saa iga telefoniga kvaliteetset pilti, kuid paar aastat vanade mudelite kaamerad on hea tootefoto tegemiseks piisavad. Uuematel telefonidel on isegi Portrait mode jm sätted, mille abil saab fookusega mängida ja peegelkaamera efekti matkida. 

Oluline on vältida fookuse valesse kohta sattumist nagu alloleval pildil. 

Kuidas häid tootefotosid teha?
 Halb näide. Fookus on vales kohas.

Ära kasuta telefoni zoomi, see kahandab pildi kvaliteeti. Kui soovid toodet suuremana kaadrisse, siis mine lihtsalt lähemale.

Lükka välk välja, see valgustab toote üle ja jätab fotost amatöörliku mulje. Tee pilti hommikusel või lõunasel ajal, loomuliku valguse käes.

NB! Ära unusta oma kaamerat näpu- jm jälgedest puhastada!

Kui pildid on valmis, võid neid spetsiaalsete töötlusprogrammide abil töödelda. Väga hea pilditöötlusäpp on VSCO, mis on küll tasuline, kuid sealsed filtrid on seda väärt. Need ei kahanda pildi kvaliteeti, vaid tõstavad seda.

Rõhutame: less is more. Piisab, kui valguse ja värvidega veidi mängida.

Näita toodet selle parimast küljest

Mida rohkem infot ostjal su toote kohta on, seda lihtsam tal on otsust langetada. Tee oma tootest erineva nurga alt pilte ja kasuta neist parimaid.

Kui su tootel on detaile, mis võivad ostuotsust mõjutada (näiteks lukud, kinnitid, nupud vms), siis tee neist lähivõtteid ja lisa toote juurde teiseks-kolmandaks pildiks.

Pane paika piltide esteetika ja järgi seda. Sa ei taha, et su e-pood näeks välja nagu segasumma suvila. Kui tegemist on sama tootegrupiga, kasuta kõigi toodete esimeste piltide puhul samu sätteid ja filtreid, nii jääb kogu kaubast selgem ja parem mulje.

**

Loomulikult on hea tootefoto tegemisel erinevaid tahke ja nüansse veel, kuid nende põhitõdede tundmine on hea algus. Soovi korral saad aja jooksul oma oskusi täiustada ja oma unikaalse pildikeele välja töötada. 

Kui esimesed katsetused tehtud, võid taset tõsta ja kasutada spetsiaalset pildistamise varustust, näiteks toodete pildistamiseks või filmimiseks mõeldud pöörlevat lauda, valguskuubikut või statiivi

Head pilti teevad kindlasti see ja see mobiiltelefon ning need mõistliku hinnaga Sony ja Canoni kaamerad.

Kui sa ise tootefotosid teha ei taha või sul lihtsalt napib selleks aega, siis küsi meie käest fotograafide kontakte, kas aitavad sul pildid valmis teha.

Võta ühendust partnerturunduse juhi Marekiga / marek.ruubel@astri.ee

Edukat pildistamist!



Huvitavat lugemist